a

a

úterý 17. září 2013

Moje první "minimalistická" obuv

Tak i já mám konečně nějakou tu "minimusku"
Je to model Huaraches ver. Ajkir 

Peněz nemám momentálně na rozhazování a měl bych výrazně šetřit. Takže jsem se rozhodl pro výrobu vlastní běžecké "minimusky". Již delší dobu mám totiž doma dva kusy jakési obuvnické pryže, kterou jsme dostal od kamaráda Martina. Toho Martina který mně kdysi začal říkat cosi o jakýchsi Tarahumarech, o nějakým bílým koňovi a knížce Born to Run a sám v něčem podobném běhá. Je to taková ta pryž co jsme ji všichni měli na papučách z první třídy. :)
Taky jste je měli? :-)

Dneska sem se konečně dostal k tomu, abych si z oné pryže a dvou tkaniček sestrojil svoje první "minimusky". Ony běžecké sandále, které proslavil jakýsi maník, co si říkal Bosý Ted. :-)

Bosý Ted

Výroba je jednoduchá, navíc návodů je plný internet. Já například čerpal z tohoto videa.

Tři díry, pár tahů se šňůrkou a vzhůru do terénu. Jen se bojím, že se současným počasím je otestuju až na jaře... Leda mě tak napadá? Kolik vůbec stojí ty prstové ponožky? :-)

No nejsou krásné? :-)

Zatím v nich chodím jen po bytě. Navíc sem se bál, že suk pod podrážkou bude tlačit. Zatím netlačí. Uvidíme až se v nich konečně pořádně proběhnu, určitě zas zkusím něco napsat. :-)

2 komentáře:

  1. sandale vypadaji povedene, ja se zatim drzim minimusek od NB (MT10) a na delsich strekach mi davaji slusne zabrat, kazdopadne ty impulsy, ktere od nich ziskavam, kompletne zmenily muj styl behu, akorat ta cena neni uplne zkousnutelna..
    jinak syn beha v tech modrych papucich, porad se prodavaji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já nedávno začal běhat bosky na atletické dráze a bylo to pro mě jako běžecké znovuzrození! Zjistil jsem, že člověk našlapuje úplně jinak a celkově je ten styl běhu úplně jiný, příjemnější, přirozenější, volnější, svobodnější. Proto sem neváhal a vyrobil si tyhle sandálky. Nad minimuskama od NB jsem taky přemýšlel, ale dávat přes 2000,- za další boty, když doma mám dvoje co pořád dobře slouží mi přijde dost snobský. Hlavně jak jsem psal, musím šetřit. :)
      Myslím si, že sandále nebudu využívat permanentně (aspoň zatím, než si třeba noha fakt navykne) ale pro to zpestření výběhů to bude myslím super! :-)
      Ještě mě napadlo po vzoru Tonyho Krupicky ořezat podrážku u starých New Balance MT1110GO. :-) Tak uvidíme.

      Vymazat